Tak tu máme dokončenú ďalšiu sériu! To je u nás na našom trhu vždy príjemný pocit, predsa len to ešte pár rokov dozadu nebolo pravidlo a hlavne nakladateľstvo BB/art nedokončilo viacero rozbehnutých nádejných sérií. Vybíral však ešte zatiaľ dokončil alebo pokračuje vo všetkých načatých sériách a momentálne dokončil treťou knihou dobrodružný pirátsky príbeh Barakuda. Celkovo sa táto séria dá charakterizovať ako poriadne drsná verzia Pirátov z Karibiku a celkovo je tento pirátsky žáner na našom trhu veľmi zriedkavý, o to viac sa teším z každého prírastku. Za Barakudou stojí overená scenáristická európska hviezda a to Jean Dufaux, ktorý je spolu s Xavierom Dorisonom asi najvýraznejší európsky komiksový scenárista, z ktorých obaja majú za sebou bohatú porciu rôznych úspešných sérií. Od Jeana Dufauxa už vyšlo u Vybírala fantasy Sága Valty, historická Murena, historické fantasy Conquistador a určite sa ešte u nás s týmto plodným autorom stretneme. Barakuda bola vo Francúzsku veľmi obľúbená a oba záverečné diely sa dostali aj do TOP100 komiksov za daný rok. Piaty diel obsadil 22. miesto a šiesty diel zasa 18. miesto.

Séria vychádzala vo Francúzsku od roku 2010 do roku 2016 a u nás sa ju podarilo dokončiť za jeden rok. Samozrejme sa to dalo vydať aj komplet v jednom integrály, ale to by príliš stúpla cena a Vybíral sa už viackrát vyjadril, že ideálne je pre neho vydávať knihy, v ktorých sa nachádzajú dva diely a rozsahovo to vychádza len niečo cez 100 strán. Príbeh komiksu sa teda touto knihou ukončuje a pripravte sa na to, že viacero postáv záverečné čistky neprežije. Celkovo si dovolím tvrdiť, že to Dufaux zvládol ukončiť uspokojivo a snáď nezabudol na žiadnu príbehovú linku žiadnej postavy. Bolo ich naozaj dosť a viaceré z nich ma bavili a bol som zvedavý, aký osud ich čaká. Konečne sa tu ukáže aj bájny diamant z Kasharu a naplno sa do diania vráti aj kapitán lode Barakuda Čierny pes. Piaty diel sa odohráva prevažne na ostrove kanibalov a predstavuje aj nové postavy a dianie sa tu strieda s pirátskym ostrovom s názvom Puerto Blanco, na ktorom čelí mladý Raffy (syn kapitána Čierneho psa) Španielom.

Viacero postáv je tu dosť špecifických a niektoré sa vymykajú takej tej pirátskej charakterovej klasike. Dufaux tie svoje postavy vymyslel viac moderne, aj preto tu máme jednu z hlavných postáv, čo je chlap, no oblieka sa ako žena. Postavy mi však už od prvej knihy prišli svieže a zaujímavé a podľa mňa sa Dufauxovi naozaj vydarili. Sú tu rôzne charaktery a viem si predstaviť, že by z tejto komiksovej série vznikol seriál. Je tu viacero veľkolepejších scén, či už sa jedná o dianie na ostrove kanibalov, súboje lodí na mori alebo viacero súbojov na súši medzi pirátmi a Španielmi. Viacero úmrtí postáv je nekompromisných a celkovo som sa fakt bavil a som s príbehovým ukončením spokojný. Naviac Jérémyho kresba je dostatočne kvalitná a dokonca v záverečnom diely ju posunul ešte na vyšší level. Spokojnosť a pevne verím, že sa tu ešte pirátskych komiksov dočkáme aj od Vybírala a Barakuda ich nepochová.

Počet strán: 128

Scenár: Jean Dufaux

Kresba: Petiqueux Jérémy (Jérémy)

Preklad: Jan Havlíček (Gmork)

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

5

Uspokojivé ukončenie tejto drsnej pirátskej série! Jean Dufaux to zvládol a dotiahol do konca všetky príbehové linky. Posledná kniha je nekompromisná, pripravte sa na poriadne čistky a viacero súbojov či už na mori alebo na pirátskom ostrove. Dufaux celkovo poňal túto sériu modernejšie čo sa týka postáv, ale mňa to od začiatku bavilo tým, že je to taká pikantnejšia verzia Pirátov z Karibiku. Pestrosť postáv mi prišla zaujímavá, páčila sa mi Jérémyho kresba a celkovo ma séria veľmi bavila. Pevne dúfam, že bude Vybíral v pirátskych komiksoch do budúcna pokračovať.