Druhá kniha zo série Barakuda, ktorá je prostrednou časťou, príbeh sa totiž dokončí najbližšie treťou knihou, ktorá bude obsahovať diely 5 a 6. Pirátsky dobrodružný žáner je u nás na trhu zastúpený zatiaľ len titulom Dlouhý John Silver od Crew, ktorý vyšiel v zmenšenom formáte v edícii Modrá Crew. Ten napísal Xavier Dorison, ktorý je práve s autorom Barakudy Jeanom Dufauxom považovaný za najväčšiu európsku scenáristickú hviezdu. Ja pevne dúfam, že bude mať séria Barakuda slušné predaje a v budúcnosti sa tu ešte pirátskych dobrodružných komiksov dočkáme. V Európe je inak tento žáner veľmi populárny a u nás sa snáď spopularizuje pomocou týchto titulov tiež. Veľkú popularitu titulu Barakuda ukazuje aj postavenie v rebríčku najobľúbenejších titulov za daný rok v hlasovaní čitateľov. Tretí diel série totiž obsadil 12. miesto za celý rok 2012, čo je skvelé umiestnenie a v ten rok za sebou Barakuda nechala komiksy ako Jednorožec 4, Sága Valty 1, Conquistador 1 alebo Štvorku z Baker Street 4, ktoré sú dobre známe série aj tunajším čitateľom. Štvrtý diel Barakudy potom obsadil v roku 2013 pekné 22. miesto v TOP100 a nechal za sebou napríklad Ekhö 2 alebo Conquistador 3.

Druhá kniha pokračuje presne tam, kde skončila tá predošlá a kým som sa pri nej trochu sťažoval, že v prvých dvoch dieloch je málo akcie a zaujímavých scén, s aktuálnym pokračovaním sa to zmenilo a druhá kniha je plná súbojov, žralokov, hromadných bitiek, streľby z diel  a nechýba ani ľahká erotika. Barakuda 3 a 4 je pre mňa o úroveň lepšia ako prvé diely. Dej sa znovu odohráva prevažne na pirátskom ostrove Puerto Blanco a sledujeme tu osudy troch našich hlavných hrdinov, ktorými sú Mária (vydala sa za otrokára a jedného z najbohatších ľudí na ostrove), Raffa (syn kapitána Barakudy, ktorý sa zamiloval do Márii) a Emílio, ehm teda Emília (ktorý/ktorá chce pomstiť smrť Flynna). Okrem nich je však na ostrove viacero zaujímavých postáv, z ktorých má každý svoje plány a ambície. Je tu Guvernérka ostrova, ktorá skrýva dôležité listiny, je tu hnusák Morkam, ktorý zabil Flynna, je tu aj Ryšavovlasá, ktorá má ambíciu prevziať velenie nad ostrovom a je tu aj otrokár, manžel Márii, ktorý má už zosmiešňovania od nej plné zuby a dozvedel sa aj o jej milencovi a hodlá sa pomstiť. Aby toho nebolo málo, tak na ostrov sa chystajú vylodiť aj po zuby ozbrojení Španieli pod vedením kapitána de la Loyi. K tomu ešte autori ukazujú aj dianie na samotnej lodi Barakuda, ktorej kapitán Čierny pes (otec Raffu) vyplával za bájnym diamantom a zažíva na lodi rušné chvíle…

Dejovo je Barakuda 3 a 4 neskutočne bohatá, je tu veľký počet postáv, viaceré majú rozličné ciele a aj napriek tomu to perfektne funguje a celé je to prehľadné. Jean Dufaux to napísal veľmi pútavo a podarilo sa mu vykresliť naozaj zaujímavé charaktery postáv, k tomu pridal aj viacero napínavých scén a verte tomu, že ak máte radi drsnejšie pirátske príbehy, budete tentokrát naozaj spokojní. Krv strieka na každej tretej strane, je tu viacero súbojov a celkovo som sa veľmi dobre bavil. Musím samozrejme spomenúť aj perfektnú kresbu od Jérémyho, ktorého som fanúšik a považujem ho za jedného z najlepších kresličov, ale tým, že má druhá kniha oveľa viac zaujímavejších a veľkolepejších scén, tak aj Jérémy sa tu mohol výrazne viac ukázať a jeho kresba je jedným slovom perfektná.

Komiks si môžete kúpiť na stránke verneovky.cz (čo je oficiálna stránka od pána Vybírala) za peknú zľavu 35%.

Počet strán: 120

Scenár: Jean Dufaux

Kresba: Petiqueux Jérémy (Jérémy)

Preklad: Jan Havlíček (Gmork)

Redakcia: Zbyněk Froněk, Josef Vybíral

5

Druhá kniha Barakudy je o úroveň lepšia ako tá prvá! Príbeh totiž dostal výrazne väčšie grády, je akčnejší a veľkolepejší. Máme tu všetko, čo na pirátskych dobrodružstvách máme radi – veľa súbojov, žraloky, hromadné bitky, delá, intrigy, exotické lokácie a nechýba ani ľahká erotika. Je tu veľa postáv, každá má iné ambície a aj napriek tomu je to prehľadné a Jean Dufaux tu naplno ukázal, že prečo ho vo svete považujú za jednu z najväčších komiksových scenáristických hviezd. K tomu perfektná kresba od Jérémyho, ktorý sa tu vďaka veľkolepejším scénam konečne mohol ukázať. Plná paľba!