Celý ten ošiaľ okolo Avatara začal v roku 2009, keď poslal legendárny režisér James Cameron do kín svoj nový film a to 3D revolúciu s názvom Avatar. Film mal síce jednoduchší príbeh na spôsob Pocahontas, no fungovalo to vďaka krásnemu svetu, pekným vizuálnym efektom a aj vďaka 3D efektu, ktorý bol v tomto filme spracovaný naozaj skvelo a doteraz sa to veľmi inému filmu lepšie spracovať nepodarilo. Diváci zobrali kiná útokom a Avatar sa stal najnavštevovanejším filmom všetkých čias a zarobil neuveriteľné peniaze (takmer 3 miliardy dolárov). Bol to totálny fenomén a práve v tom roku vydal Ubisoft aj svoju prvú Avatar hru s názvom James Cameron’s Avatar: The Game. Síce sa jednalo o priemernú hru, no predávala sa vďaka silnej značke. Druhý Avatar film vyšiel až v roku 2022 a znovu sa prekvapivo jednalo o obrovský úspech a film zarobil cez 2,3 miliardy eur a dostal sa na tretie miesto histórie. Mimochodom James Cameron má ešte v TOP5 filmov s najväčšími tržbami ešte aj Titanic na 4. mieste. No jednoducho je to kráľ a Ubisoft toto šialenstvo okolo tejto značky chcel zúžitkovať znovu. Avatar: Frontiers of Pandora malo vyjsť spolu s druhým filmom, ale práce sa nestíhali a tak hra vyšla až koncom roka 2023. Uvidíme, či sa bude naozaj dobre predávať, no značka je celkovo vo svete obľúbená Problém je skôr v tom, že Ubisoftu sa znovu nepodarilo spraviť naozaj skvelú hru a celkové kritiky sú len nadpriemerné a hra má na Metacritic priemerné hodnotenie 73%.

Príbeh hry sa samozrejme odohráva na planéte Pandora, ktorú obýva okrem bohatej flóry a fauny rasa Na’vi. Tí sú samozrejme hlavnými hrdinami hry, lebo ľudstvo je tu celkovo brané skôr za to zlé, ktoré chce zničiť planétu a jej zdroje. Celkovo žije táto modrá rasa s prírodou v harmónii a vôbec nenesie dobre nejaké výrazné zasahovanie a považuje to za nepriateľské. Ľudstvo si už jednu svoju planétu zničilo a celkovo sa jedná ako aj sami dobre vieme na vlastnom príklade o nepoučiteľnú rasu a tým sú v konflikte s rasou Na’vi, ktorá si chce svoju planétu chrániť. To samozrejme prerastie až do krvavej vojny ako ju poznáme aj z filmov. Hráte tu za člena Na’vi, ktorý však bol ako malý unesený a mal sa stať špeciálnym vojakom za ľudí. Po 15 rokoch sa prebudí z hybernácie a z tohto členstva kvôli konfliktom s ľuďmi ujde do prírody na planéte Pandora, ktorú však vôbec nepozná a všetko sa bude musieť učiť. Ľudia však budú prichádzať vo väčšom počte a konflikt tak naberá na obrátkach.

Ubisoftu sa podarilo hru spraviť zaujímavou a vymysleli to podľa mňa naozaj dobre, že si hráč vytvorí na začiatku vlastného Avatara a následne je hodený na planétu Pandora, v ktorej sa musí postupne učiť všetky techniky prežitia a boja. Postupne spoznávate postavy s rasy Na’vi, učíte sa loviť, učíte sa ako bojovať rôznymi zbraňami, učíte sa zbierať rastliny a spoznávate celkovo prostredie okolo vás. Svet je vytvorený naozaj pekne a je hlavným lákadlom celej hry. Pobehovať si po tomto dobre známom svete z filmov je naozaj zážitok a graficky je to často pastvou pre oči. Svet vypadá naozaj dobre a viackrát som len ostal stáť a pozeral sa na pekné výhľady. Príbeh je clekovo taký jednoduchší a nijak extra nie je zaujímavý, jednoducho taký priemer, ktorý neurazí, ale určite nebudete hrať túto hru hlavne kvôli nemu. Boje sú tiež taká Ubisoft Far Cry klasika, kde napádate nejaké tie tábory nepriateľov, ničíte nejaké tie veže či iné zariadenia a podobne. Zbraní je viacero druhov, ale hlavný je luk a rôzne šípy alebo samopal. Svet je veľký a našťastie sa budete po ňom môcť neskôr pohybovať aj inak ako po vlastných. Budete môcť lietať na vlastnom lietajúcom Ikranovi alebo aj po zemi na špeciálnom živočíchovi, ktorý je podobný koňovi. Budete spĺňať úlohy, ktoré vám dajú okolité postavy, bojovať, zbierať suroviny, loviť a celkovo si aj zlepšovať svoje schopnosti, na ktoré budete mať skúsenostné body. Schopnosti sú rozdelené do piatich hlavných bodov, kde v každom si zlepšujete niečo iné, jedná sa o lov, prežívanie, boj, vyrábanie a ešte jednu špeciálnu vec. Celkovo som sa bavil a bol som prekvapený, aký je ten svet naozaj prepracovaný. Boje samotné a príbeh sú už však skôr taká klasika a nijak extra nevybočujú z inej Ubisoft produkcie. Ak ste však fanúšikovia Avatara a máte chuť na takúto hru, určite nebudete sklamaní a strávite tu pekných pár hodín. V hre nájdete aj online co-op pre dvoch hráčov.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows.

Žáner: FPS.

Multiplayer: Áno (online kooperácia pre dvoch hráčov).

• 80%
    - 80%
80%

Avatar: Frontiers of Pandora je pre mňa celkom milým prekvapením. Nie som nejaký veľký fanúšik filmov, ale ten bohatý svet na flóru a faunu sa mi vždy páčil a v hre je spracovaný naozaj krásne! Môžete si po ňom pobehovať, preskúmavať ho, loviť zvieratá, ničiť nepriateľské tábory, lietať na drakovi, loziť po kopcoch a celkovo sa kochať peknými výhľadmi. Graficky sa to naozaj podarilo a síce je príbeh a aj boje skôr priemerné, fanúšikov to určite poteší. Lepšie ako som čakal.