Štúdio Deck13 pochádza z Nemecka a založené bolo ešte v roku 2002. Na svojom konte už majú peknú hromadu hier rôznych žánrov. Začínali menšími 3D adventúrami, z ktorých asi najznámejšie sú Ankh a Jack Keane. V roku 2014 nastal v ich vývoji prelom, keď vytvorili akčnú RPG na štýl populárnej série Dark Souls a to Lords of the Fallen, ktorý bol fanúšikmi síce dobre prijatý, ale nepredal až toľko, koľko by sa čakalo. Následne štúdio pokračovalo vo vývoji akčného RPG, ale s inou značkou a skúsili sci-fi prostredie, čo pre tento žáner nie je až tak bežný. The Surge však vzbudil ešte menší záujem, aj keď fanúšikov si hra našla a prepadákom sa nazvať nedá, keďže v roku 2019 vzniklo aj pokračovanie. S ich najnovšou hrou pokračujú v tomto žánri a znovu sa jedná o akčné RPG, ktoré je mixom série Gothic, Dark Souls a našli by sme tu podobnosť aj so sériou Monster Hunter.

Atlas Fallen mala nemalé ambície, ale pri vydaní nevzbudila až taký ohlas. Deck13 si našli pre hru silného vydavateľa a to v podobe Focus Entertainment, ktorí už majú za sebou niekoľko hitov. Hráte ako bezmenný hrdina, ktorý získa vzácny artefakt a to silnú rukavicu, ktorá vám má pomôcť zvrhnúť tyranského boha Telosa. Zaujímavé je prostredie hry, ktoré tvoria hlavne piesočné duny, čo je síce v hrách bežné prostredie, ale na krátky čas a nie na celú hru. Tvorcom sa však po grafickej stránke prostredie veľmi podarilo a dovolím si tvrdiť, že ponúka naozaj pekné púštne scenérie rôznych zrúcanín, piesočnatých hôr a chrámov. V Deck13 zvolili aj zaujímavý rýchly pohyb po svete, rukavica vám totiž dáva schopnosť kĺzať po piesočnatých dunách, vlastne ako keby ste po nich lyžovali. Je to dosť efektné a dobre sa na to pozerá.

Jedná sa o akčné RPG a nebojte sa, akcie na vás čaká naozaj dosť. Rozličné súboje s nepriateľmi rôznych veľkostí. Jedná sa hlavne o monštrá, ktoré sú nazvané Prízrakmi a niektoré z nich sú naozaj mohutné. Majú špeciálne schopnosti a tie najväčšie majú zásahové zóny, do ktorých je potrebné sekať aby nepriateľ padol. V tomto je to podobné spomenutej sérii Monster Hunter. V súbojoch máte aj akési Momentum, ktoré vám po nabití dáva síce väčšiu silu do zbraní, ale zasa dostanete od nepriateľov aj väčšie poškodenie. Zbierate špeciálne kamene esencií, vďaka ktorým budete mať rôzne nové bojové schopnosti či zbrane. Autori túto časť vymysleli zaujímavo a od konkurencie sa hra v tomto líši, aj keď mám asi radšej klasické vymieňanie zbraní a vybavenia. Súbojov teda na vás čaká dostatok, svet je veľký, je rozdelený do regiónov, ktoré môžete preskúmavať a spĺňať v nich hlavné a aj vedľajšie misie. Svet je veľký a našťastie si autori pripravili aj rôzne aktivity, ktoré máte možnosť robiť popri questoch. Môžete stopovať monštrá alebo hľadať stratené poklady v piesočných dunách. Celkovo by som tvorcom vytkol hlavne začiatok hry, ktorý pôsobí veľmi divne a viacerých môže odradiť, tých prvých pár minút je naozaj divných a povedal by som, že to pripomína RPG hry tak 20 rokov naspäť, práve preto som spomenul Gothic. Potom sa však príchodom do rozľahlej piesočnatej duny hra rozbehne a stáva sa zaujímavejšou ako vizuálne tak aj hrateľnosťou. Ak máte chuť na trochu iné akčné RPG, určite Atlas Fallen skúste. Občas sú v hre aj bugy, či už v prostredí alebo dokonca aj také, že musíte reštartovať hru, ale to sa občas pri hrách stáva a zasa nie je to tak časté. Hra obsahuje aj online kooperáciu pre dvoch hráčov, ktorá funguje dobre.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X/S, PC.

Žáner: Akčné RPG.

Multiplayer: Áno (online kooperácia pre dvoch hráčov).

• 80%
    - 80%
80%

Atlas Fallen je zaujímavým akčným RPG, ktoré sa odohráva vo vizuálne pekne spracovaných piesočnatých dunách, v ktorých nájdete hory, zrúcaniny chrámov a rôzne priesmyky. Prostredie je dostatočne veľké, pohybovať sa po ňom môžete štýlovou rýchlosťou a dostatočne zábavné sú aj časté boje s monštrami rôznych veľkostí. Hra má svoje chyby a pár bugov, ale nie je to nič zásadné a zabaviť určite dokáže.