Spider-Man je vo svete v kurze a môžu za to vydarené komiksy, kvalitné filmy (s Tomom Hollandom v hlavnej úlohe) alebo aj vizuálne nápadité animáky (Spider-Man: Paralelní světy a posledný Spider-Man: Napříč paralelními světy). Už som v recenziách viackrát napísal, že Spider-Man u nás nedosahuje popularity Batmana ani zďaleka, ale snáď sa to postupne tiež bude meniť a s pavúkom budeme mať stále viac komiksov. Vždy mi tento superhrdina sedel a síce mám rád aj Batmana, Spidey bol vždy taký drzý fracek, ktorý furt vtipne hláškoval. Celé to vždy bolo také farebnejšie a nie tak ponuré ako Batman, človek nemá vždy chuť len na takú tmavú depku 🙂 Nová séria s názvom Amazing Spider-Man má svoju kvalitu, píše ju Nick Spencer a v scenároch ponúka celkom zaujímavé zápletky. Séria ma chytila od začiatku a hlavne štvrtý diel nazvaný Amazing Spider-Man 4: Štvanice, díl první mal neskutočné grády a veľmi dobre fungoval.

Druhý diel Štvanice pokračuje presne tam, kde skončil ten prvý. Lovec Kraven sa vrátil a terčom jeho štvanice je práve Spider-Man. Okrem neho to však majú schytať aj zbohatlíci, ktorí si radi chodia zaloviť na divokú zver. Lovec Kraven to toiž nerešpektuje a hnusí sa mu to, že zabíjajú zver bez rešpektu a vlastne aj bez námahy. Divoká štvanica v Central Parku sa blíži do svojho finále. Vulture sa ujme velenia nad záporákmi, ktorí boli doteraz lovení lovcami v špeciálnych oblekoch a sily sa vyrovnávajú a dokonca sa karta obracia proti lovcom, ktorým pôjde všetkým o životy a Spider-man to samozrejme chce celé zastaviť. Nebude to však tak jednoduché, Kraven to má totiž dobre premyslené.

Očakávané vyvrcholenie tohto príbehu je trochu utlmené a je prekvapivo komornejšie. Čakal som epické finále, to sa tak úplne však nedostavilo a skôr je to psychologická sonda na Spider-Mana a jeho čin, s ktorým spravil niečo proti svojim zásadám. Akcie je tiež prekvapivo menej ako v predošlom diely a je to celé také rozkúskované na viacero príbehových liniek rôznych postáv. Ten predošlý diel bol však tak dobre vymyslený, že to stále funguje aj tu a Nick Spencer to celé uspokojivo ukočíroval až do konca, len som možno čakal ešte trochu viac. Je to však aj napriek tomu komiksová udalosť, ktorú by si nemali nechať fanúšikovia Spideyho ujsť. Som zvedavý, aké budú ďalšie zápletky v tejto sérii, lebo zatiaľ to po tejto stránke bolo vždy dostatočne nápadité.

Počet strán: 156

Scenár: Nick Spencer

Kresba: Chris Bachalo, Tyler Crook, Ryan Ottley, Humberto Ramos, Gerardo Sandoval, Cory Smith

Preklad: Jiří Pavlovský

Redakcia: Filip Gotfrid, Andrea Nekvapilová

4

Prvý diel Štvanice bol veľmi dobre vymyslený a Nick Spencer tu rozohral naozaj zaujímavé divadlo. Lovec Kraven bol charizmatický záporák a tešil som sa na finále tohto príbehu. Ten je prekvapivo trochu komornejší ako by ste možno čakali a nejaké epické finále sa nekoná. Skôr sa tu odohrajú menšie súboje, ale po stránke príbehu to funguje. Rozhodne však udalosť, ktorú by si nemal nechať fanúšik komiksového Spideyho ujsť.