Spider-Man je vo svete v kurze a môžu za to vydarené komiksy, kvalitné filmy (s Tomom Hollandom v hlavnej úlohe) alebo aj vizuálne nápadité animáky (Spider-Man: Paralelní světy a aktuálne Spider-Man: Napříč paralelními světy). Len u nás je o komiksového Spider-Mana stále menší záujem ako by sa patrilo. Nikdy sa tento obľúbený superhrdina v obľúbenosti u nás ani len nepriblížil veľmi úspešnému Batmanovi a komiksy s pavúkom sú stále viac-menej problémové. Aj kvôli tomu ich tu Crew nevydáva ani zďaleka toľko, ako s netopierom. Skúsili to však znovu v roku 2021 s schválenou sériou Amazing Spider-Man od Nicka Spencera a snáď sa to teda predáva uspokojivo, aj keď by som si tým vôbec nebol taký istý, keďže bol u nás Spidey stále v minulosti trochu problémový. V každom prípade je však táto séria zatiaľ skvelá, má vynaliezavý scenár, príjemnú kresbu a je dostatočne zábavná.

Máme tu už štvrtý diel série, na ktorý som sa naozaj veľmi tešil. Je totiž dosť chválený a rešpektovaný a hlavným záporákom tu pre Spideyho bude charizmatický lovec Kraven, ktorý chce uloviť Spider-Mana. Kravenovi ľudia však unášajú aj super zločincov so zvieracím motívom. Všetkých ich totiž chcú použiť ako lovnú zver pre zbohatlíkov, ktorí pred tým chodili loviť na územie Kravena do Afriky. Okrem toho však zajalo aj Spideyho bývalú Black Cat a Mary Jane hrozí pravdepodobne tiež nejaké nebezpečenstvo. Spider-Man je k tomu ešte aj chorý a trápia ho vysoké teploty…

Musím povedať, že to bolo perfektné! Už prvé diely tejto série boli dobré a bavili ma, ale štvrtý diel s Kravenom prináša naozaj dobrú a napínavú zápletku. Naviac záporák je tu tentokrát naozaj silný a vzbudzuje rešpekt. Jeho plán je tiež dostatočne zaujímavý a celkovo má komiks naozaj dobrý spád. Je však rozdelený do dvoch dielov a dokončenie dostaneme nabudúce, no už teraz sa ho neviem dočkať. V komikse vystupuje poriadna hromada postáv, ale vôbec to nijako neprekáža, keďže viacero z nich má naozaj veľmi malé úlohy a sú tu skôr do počtu. Aj vďaka tomu však pôsobí tento komiks doslova epicky a ponúka naozaj zaujímavé udalosti. U mňa jeden z najlepších komiksov so Spider-Manom, aké som kedy čítal a dúfam, že podobnú kvalitu bude mať aj druhý diel príbehu. Trochu sa však obávam, že následne v ďalších dieloch série sa už šikovný scenárista Nick Spencer tejto vysoko postavenej latke nevyrovná, ale nechám sa prekvapiť. Musím pochváliť aj vizuál komiksu, ktorý je v tejto sérii veľmi príjemný, pestrofarebný a hodí sa sem. Ostáva len dúfať, že bude táto séria mať úspech aj po predajnej stránke a komiksov so Spider-Manom budeme mať stále viac.

Počet strán: 156

Scenár: Nick Spencer

Kresba: Alberto Jiménez Alburquerque, Iban Coello, Ken Lashley, Ryan Ottley, Humberto Ramos, Gerardo Sandoval

Preklad: Jiří Pavlovský

5

Skvelé! Táto séria od Nicka Spencera ma zatiaľ nesklamala a zatiaľ to bolo vždy príjemné čítanie. Štvrtý diel to však posúva na vyšší level a záporák v podobe lovca Kravena je poriadne charizmatický. Celé je to naviac zaujímavo vymyslené, lebo Spidey je tu chorý, nebezpečenstvo hrozí ako Mary Jane tak aj jeho bývalke Black Cat a okrem toho sú lovení všetci záporáci, čo majú niečo spoločné so zvieratami a aj samotný Spider-Man. Plusom je aj príjemná kresba a celkovo ma to veľmi bavilo.