Kultová akčná cyberpunková manga séria Akira je aktuálne u nás dokončená! Je to neuveriteľné, ale Crew sa to po dlhom čakaní a následných problémoch s vydaním podarilo a túto legendárnu mangu dokončili! Jedná sa o národný poklad Japonska, o sériu, ktorá inšpirovala mnohých tvorcov komiksov, kníh či filmov. Séria vychádzala v Japonsku od roku 1982 do roku 1990 a jedná sa o neuveriteľne nadčasové dielo. Téma je stále aktuálna aj dnes a celá manga pôsobí, ako keby vznikla v súčasnosti a vôbec nepôsobí, že už má viac ako 30 rokov. U nás začala séria vychádzať v roku 2021 a už ju máme komplet, čo je obdivuhodné hlavne z toho pohľadu, že Japonci robili nakladateľstvu Crew naozaj nemalé problémy hlavne zo začiatku. O tom ani nevravím, že v Crew sa o túto sériu usilovali už niekoľko rokov, ale hlavné je, že sme tu nakoniec dostali celú túto sériu a vždy je lepšie neskôr ako nikdy.

Tecuo naberá na ohromnej sile, veď dokáže spraviť dieru aj do mesiaca! Svojou silou sa už pravdepodobne vyrovnal ničivej sile Akiru, ktorý výbuchom zničil celé Neo-Tokio a právom sa preto všetci Tecua a jeho schopností boja a chcú ho zlikvidovať. Tecuo však začína mať problém sám so sebou a svoju obrovskú silu prestáva mať pod kontrolou. Ako nakoniec celý príbeh skončí?

Som vážne rád, že sa táto séria u nás dokončila a za to patrí obrovská vďaka nakladateľstvu Crew. Ako som už spomenul, Akira je nadčasové dielo, ktoré dokáže ohúriť ešte aj dnes bez väčších problémov. Mňa táto séria chytila od prvého dielu a bol som veľmi zvedavý, ako to celé skončí. Vystupuje tu veľa postáv, má to pútavý dej a čo ma veľmi prekvapilo, tak aj veľmi veľa akcie. Posledný finálny diel je takmer celý prepchatý akčnými monumentálnymi scénami. Niečo také som ešte v žiadnom komikse nevidel, toľko obrovských výbuchov snáď na každej piatej strane, plno akcie a naozaj veľmi dynamické tempo. Vlastne som ani nestíhal občas sledovať, čo sa vlastne deje, kto na koho strieľa, čo vlastne vybuchuje a prečo. Má to veľmi rýchle tempo a až takú epickosť akcie som vážne nečakal, aj keď už predošlé diely mali výrazné a veľkolepé akčné scény. Posledný diel je však niečo naozaj monumentálne a vlastne som také niečo ešte celkovo v komiksoch nikdy nevidel. Ja som celkovo s touto sériou spokojný a určite ju odporúčam všetkým fanúšikom mangy, ale aj tým, ktorí majú radi zásadné svetové komiksy. Viackrát som aj neveriacky pozeral na kresbu, ktorá je plná detailov a naozaj pôsobí veľkolepo. Klobúk dole pred Katsuhirom Otomom, séria Akira sa mu celá vážne veľmi vydarila a vôbec sa nečudujem tomu kultovému statusu, celosvetovej obľube a Japonsku, v ktorom je toto dielo považované za národný poklad.

Počet strán: 440

Scenár: Katsuhiro Otomo

Kresba: Katsuhiro Otomo

5

Dočkali sme sa. Máme tu kompletnú manga sériu, ktorá ovplyvnila stovky tvorcov po celom svete, či už v komiksoch, knihách či filmoch. Akira je právom kultová legendárna manga séria a vôbec sa nečudujem, že je v Japonsku považovaná za národný poklad. Posledný diel tejto série je monumentálny, nič také som ešte v komiksoch nikdy nevidel. Takmer celých 440 strán je o akcii a obrovských výbuchoch, ktoré sú tu snáď na každej piatej strane. Neskutočné, aké epické to celé je a prekvapí aj šialene rýchle tempo. Čo si však veľmi na tejto sérii cením je to, že je to stále aktuálna téma a aj keď má séria už viac ako 30 rokov, stále pôsobí sviežo. Celú sériu rozhodne odporúčam a ďakujem nakladateľstvu Crew, že o sériu toľké roky bojovali a nakoniec ju tu celú vydali rýchlo aj napriek problémovým Japoncom.