Akčná cyberpunková manga séria Akira pokračuje piatym dielom a som naozaj veľmi rád, že po počiatočných problémoch s vydaním prvého a aj druhého dielu je to už viac-menej pre Crew brnkačka a ďalšie diely vychádzajú bez väčších zdržaní. Problém totiž bol na strane Japonska, s ktorými bola hlavne v komunikácii a v schvaľovaní riadna sranda, ale tak to už chodí, keď chcete vydať národný poklad a Japonci sú celkovo veľmi nároční a puntičkárski. Je však veľmi fajn, že aspoň jeden nakladateľ u nás si získal tak veľkú dôveru a uznanie, že môže vydávať tie najslávnejšie mangy, ku ktorým nie je vôbec také jednoduché sa dostať.

Akira bola hlavne v prvých dieloch akčným sci-fi vo futuristickom meste Neo-Tokio, ktoré sa však od konca tretieho dielu zmenil na samé ruiny. Vybuchla tam totiž atómová bomba a celé zameranie príbehu sa zmenilo na post-apokalyptický sci-fi žáner. Tecuova sila nebezpečne rýchlo rastie až natoľko, že je už schopný spraviť kráter aj do mesiaca. To samozrejme vzbudzuje obrovské obavy u všetkých preživších a tak sa jeho zničením vydáva viacero samostatných skupiniek. Dobre známi hrdinovia Kaneda a Kei stále žijú, Kei sa spojí s pani Mijako a ostatnými, ktorí majú nadprirodzené schopnosti a Kaneda sa vydáva so skupinkou okolo Jokera. Obaja majú samozrejme za cieľ zastaviť Tecua a Akiru. Okrem nich sú tu ešte ďalšie skupinky, ktoré sa vydávajú zastaviť Tecua a to plukovník, ktorý je síce ranený, ale má ešte dosť síl a aj americká armáda, ktorá má naozaj ničivé prostriedky…

Po zatiaľ najslabšom štvrtom diely série, v ktorom bolo značne nevyrovnané a aj pomalé tempo. Piaty diel má však viacero veľmi vydarených scén, je znovu akčnejší a pútavosti pomáha aj viacero liniek s rôznymi postavami. Akcia je tu znovu veľkolepá a Tecuo je stále nebezpečnejším nepriateľom a tá jeho nevyrovnaná psychika napomáha napätiu takmer v každej scéne, v ktorej sa vyskytuje. Nikdy som si nebol úplne istý, ako sa zachová a aj vďaka tomu patrí k najvydarenejším zloduchom, akých som celkovo v komiksoch videl. Štvrtý diel ponúkal hlavne túlanie sa po spustošenom meste, tu je to bohatšie a aj keď sa dej stále odohráva hlavne v ruinách Neo-Tokia, postavy sa tu dostanú aj na rýchle motorky, do vzdušného priestoru a pozrieme sa aj na americkú bojovú loď, kde sa bude tiež odohrávať značná časť príbehu. Viacero akčných scén a zaujímavých interakcií rôznych postáv vracia Akiru 5 znovu na vrchol a som nesmierne zvedavý na samotné finále.

Počet strán: 416

Scenár: Katsuhiro Otomo

Kresba: Katsuhiro Otomo

Redakcia: Filip Gotfrid, Andrea Nekvapilová

5

Akira 5 sa vracia po slabšom štvrtom diely znovu na vrchol a dokazuje, že sa jedná o nadčasové a veľmi kvalitné dielo. Tecuova sila je stále väčšia a nebezpečnejšia a už je schopný spraviť kráter aj do mesiaca. Naviac je to veľmi podarený záporák, pri ktorom vážne neviete, ako sa kvôli svojej psychickej nevyrovnanosti zachová a tak to uvádza všetky ostatné postavy do nebezpečenstva. Je tu znovu viac epickej akcie, viacero pútavých scén a celkovo je to perfektná príprava na finále série.