Hlavným príjemným prekvapením je lokalizácia do češtiny a tak hru nájdeme aj pod názvom Agatha Christie – Vražda v Orient Expresu. Je to samozrejme veľmi príjemné pre tunajších hráčov z Česka a Slovenska, nie že by bola angličtina v tejto hre nejaká ťažká, ale lokalizácia vždy poteší. Francúzske Microids patrí momentálne medzi najväčšie štúdiá, ktoré nám pravidelne prinášajú adventúry, ktoré však už dlhé roky patria k skôr okrajovému žánru, aj keď fanúšikov si vždy nájdu asi dostatok, inak by ich už asi nikto nerobil. Občas sa naozaj veľmi podaria a sú ako za čias svojej najväčšej slávy, veď taká Syberia: The World Before z minulého roka ukázala, že sa kvalitné adventúry vždy ešte dajú spraviť aj dnes. Samozrejme je ich za posledné roky viac, či už to bol aj návrat Monkey Islandu alebo viaceré iné.

Najnovšie spracovanie jedného z najslávnejších detektívnych románov od Agathy Christie je tentokrát spravené trochu inak. Príbeh je síce zachovaný, tak isto aj hlavný hrdina/detektív Hercule Poirot, no príbeh je zasadený do súčasnosti, čo prináša viacero noviniek. Inak sa však jedná o filmové spracovanie na celkom slušnej úrovni v príjemnej štylizovanej grafike. Jasné, na hre síce vidno, že nemala až tak veľký rozpočet, ale po audiovizuálnej stránke sa hra vydarila a síce je pár animácií divných, niektoré exteriéry by tiež mohli byť detailnejšie, no inak to pôsobí celkom dobre. V hre teda síce pôjdeme starým klasickým Orient Expressom, ale sú tu moderné vymoženosti ako napríklad mobil. Príbeh je zachovaný a aj teraz sa vydávame na cestu z Istanbulu do Paríža s rôznymi cestujúcimi. Počas jazdy je zavraždený zbohatlík Ratchett a vy musíte zistiť, kto je vrah. Aj tu je samozrejme cesta zatarasená snehom a vlak teda uviazne na jednom mieste. Príbeh však má pár noviniek ako je hlavne nová hrateľná postava ktorou je detektívka Joanne Locková, ktorá pátra po vrahoch vo flashbackoch v USA.

Hra je plne v 3D, je filmovejšie spracovaná a kvalitne nadabovaná. Nechýbajú ani filmovejšie zábery, rôzne nálety kamery a filmový strih. Hra obsahuje samozrejme detektívne vyšetrovanie a je to spracované celkom zaujímavo aj keď dosť jednoducho. Za Hercula Poirota budete viackrát interaktívne sledovať okolie, vyhodnocovať situácie a ľudí, viackrát budete pracovať s vašou dedukciou, vypočúvať a odpočúvať cestujúcich a podobne. Je to spracované viackrát ako minihry, kde radíte rôzne úkony podľa poradia, ale nájdeme tu aj rôzne iné. Síce je to spracované dosť jednoducho a asi by to všetko vyriešila aj cvičená opica, no aspoň sa pri hraní výrazne nezdržujete a neruší vám nejaký zásek filmovejšiu atmosféru. Tí hráči, ktorí hľadajú zložitejšie hádanky a výzvu na mozgové závity, tí by mali túto adventúru vynechať. Inak vidíte vašu postavu hlavne z pohľadu tretej osoby a celkovo mi to prišlo fajn a prekvapivo som sa dobre bavil aj napriek nízkej obtiažnosti. Tvorcovia pripravili inak celkom dlhé vyšetrovanie a zaberie vám to okolo 12 hodín, čo som teda vôbec nečakal a očakával som hru podľa moderných trendov výrazne kratšiu. To však nepíšem v zlom, práve naopak som rád, že sa autorom podarilo vytvoriť väčšiu hru, ktorá na svojej ploche príbehom nenudí a dokáže vás na tú dlhšiu hernú dobu zabaviť. Nevýhodou by sa však dalo označiť, že sa jedná o naozaj známy detektívny príbeh a určite ho viacero hráčov dobre pozná, čiže tých prekvapení tu po príbehovej stránke veľa nie je, ale zasa to podáva známy príbeh v naozaj kvalitnej forme.

Hra vyšla na: PC, PlayStation 4/5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch.

Žáner: 3D adventúra.

• 80%
    - 80%
80%

Summary

Hra Agatha Christie – Vražda v Orient Expresu je kvalitným spracovaním dobre známeho detektívneho prípadu Hercula Poirota. Hra je prekvapivo zasadená do modernej doby, ale inak ponúka dobre známy príbeh, ktorý má v hrateľnosti pár zaujímavých nápadov. Napríklad tu máte aj druhú hrateľnú postavu, čo je mladá detektívka a celkovo hra ponúka zaujímavo spracované vyšetrovanie. Síce má hra veľmi jednoduché hádanky a tí ktorí hľadajú výzvu, by mali ísť o adventúru ďalej, no aspoň sa tu nezaseknete a nijako vám hádanky nerušia filmové spracovanie hry.