Herné štúdio Piccolo je zo Španielska a to priamo z krásnej Barcelony. Jedná sa o malé indie štúdio, ktoré vydalo v roku 2019 svoju oceňovanú prvotinu a to 3D plošinovku s názvom Arise: A Simple Story, v ktorej sme prežívali zásadné okamihy zo života starca, ktorý má hneď v úvode hry svoj pohreb. Jednalo sa vydarenú malú plošinovku, ktorá dokázala zaujať svojim originálnym nápadom, ale aj príjemnou hrateľnosťou a audiovizuálom. Piccolo bolo právom za tú hru chválené a teraz vydali po troch rokoch svoju druhú hru s názvom After Us. Tiež sa jedná o 3D plošinovku a stále sa jedná viditeľne o indie hru, no tentokrát je viditeľný predsa len aj vyšší rozpočet.

After Us je o dopade ľudskej činnosti, s ktorou máme veľký problém už aj v reálnom živote. Veľké znečistenie planéty, vyhynuté alebo ohrozené zvieratá, oceány plné plastov, ropné úniky a podobne. To všetko dobre poznáme a sme z toho právom zhrození a ťažko povedať, ako sa to celé pre nás skončí, možno to už nezažijeme my, ale možno budú vidieť ničivé následky naše deti. Hráme za malé bielovlasé dievča s menom Gaia, ktoré sa pohybuje v abstraktnom svete, ktorý však pripomína ten náš, len je rozbitý a divne poskladaný. Veľký strom, čo sa volá Matka zachránila duše posledných vyhynutých zvierat, ale tie sú uväznené v mŕtvych telách v rôznych kútoch tohto sveta. Vašou úlohou je ich oslobodiť.

V prvom rade zaujme audiovizuálna stránka a hlavne hudba sa podľa mňa veľmi vydarila a je taká veľkolepo melancholická, no jednoducho sa dobre pri hraní počúvala. Vizuál hry je síce trochu jednoduchší a nemôže konkurovať AAA titulom, ale viaceré prostredia boli dostatočne vizuálne zaujímavé a tým, že je ten svet tak divne rozbitý, je jeho grafický dizajn nápaditý. Prostredia sú väčšinou mestské, ale jedná sa aj o továrne, smetiská, či znečistený oceán. Všetko je to tak temne ladené až jemne hororové, lebo po tomto rozbitom svete sa potulujú aj ropou postriekané tvory podobné ľuďom a požierajú život, ktorý ešte v okolí ostal. Musíte sa im vyhýbať alebo ich svetlom zlikvidovať. Okrem toho na vás čaká výrazná porcia hopsania po plošinách, autách či stožiaroch. Skákať sa tu bude naozaj dosť, ale našťastie to nie je až tak frustrujúce, aj keď kamera občas neposlúcha. Gaia má pár špeciálnych schopností a to predovšetkým akýsi výboj svetla, ktorý premení všetko okolo vás na zeleň a opraví či vyrobí vám cestu ďalej. Viaceré miesta sú totiž od ropy a tú týmto výbojom viete odstrániť a dostať sa tak ďalej. Ďalej tu máme beh po stenách, dvojitý skok alebo výpad pri skoku. Na svojej ceste nachádzate duše vyhynutých zvierat, ktoré keď oslobodíte, tak sa potom v prostrediach duše tých zvierat nachádzajú a pripomínajú živé zvieratá. Okrem nich však máte zachrániť duše hlavných zvierat, ktoré majú za sebou aj nejaký príbeh, napríklad duša jeleňa, ktorý bol chytený do pasce, duša veľryby, ktorá bola zabitá harpúnou, duša orla, ktorý bol chytený do klietky a tak podobne. Jedná sa o vizuálne veľmi pekné scény. Celkovo je hra dostatočne zaujímavá, len sa mohli tvorcovia predsa len pohrať s hrateľnosťou, ktorá je stále o tom istom počas celej hernej doby. Samozrejme sa to kus mení, ale stále je to o poskakovaní sem a tam v poriadne abstraktnom svete. Myšlienka hry je však pekná a bavilo ma to. Hra je dlhá zhruba 5 hodín. Celkovo sa však jedná o dosť nenápadnú hru, ktorá pravdepodobne zapadne, čo by však bola určite škoda.

Hra vyšla na: PlayStation 5, Xbox Series X a Series S, PC.

Žáner: 3D plošinovka.

• 75%
    - 75%
75%

After Us je zaujímavá 3D plošinovka s tematikou znečistenia sveta. Vašou úlohou je v abstraktnom rozbitom svete, ktorý je podobný tomu nášmu zachrániť duše vyhynutých zvierat. Čakajú na vás prostredia tovární, smetísk, znečistených miest či oceánov a poriadne si v nich zaskáčete a budete sa vyhýbať ropným škvrnám či nepriateľom. Audiovizuálne vydarené a pútavé dielo, ktoré však dopláca na repetitívnu hrateľnosť.